electronic public relation

electronic public relation

روابط عمومی الکترونیک
electronic public relation

electronic public relation

روابط عمومی الکترونیک

افتتاح چهارمین تونل شهری پایتخت

روز گذشته و در آستانه ولادت امام علی ( ع ) و با حضور شهردار تهران ، تونل امیرکبیر به عنوان چهارمین تونل شهری پایتخت افتتاح شد .  این تونل که در حال حاضر 3 کیلومتر درازا دارد ، امکان دسترسی شمالی و جنوبی به بزرگراه امام علی ( ع ) را در اختیار شهروندان قرار می دهد .

شهردار تهران در این مراسم عنوان کرد : اگر شهروندان با سرعت مطمئنه 60 کیلومتر در ساعت در این تونل حرکت کنند ، طی 4 دقیقه می توانند از بازار به سمت شرق تهران برسند .

این در حالی است که پیش از این ، طی مسیر بازار تا خیابان انقلاب ، حداقل  تا مقصد خ دماوند 30 تا 35 دقیقه زمان می برده است .

این طرح پس از تکمیل طرح بزرگراه امام علی ( ع ) ، در دستور کار قرار گرفت و در حالی امکان دسترسی به بزرگراه امام علی ( ع ) برقرار شده است که دسترسی این تونل پیش از این تا خیابان 17 شهریور امکان پذیر بوده است .

شورای شهر و افتتاح تونل امیرکبیر

محمد حقانی ، عضو شورای شهر تهران ، درباره افتتاح این تونل به خبرنگاران گفت : هیچ یک از اعضای این شورا از افتتاح اینتونل مطلع نبوده اند .

وی با اشاره به سابقه این موضوع عنوان کرد : در برخی از افتتاحیه های سابق نیز ، این موضوع رخ داده بود که مراسم افتتاح در روز سه شنبه بود که اعضای شورای شهر جلسه علنی دارند .

با این حال شهرام گیل آبادی ، معاون اطلاع رسانی شهرداری تهران ، می گوید : با توجه به اهمیت نقش شورای شهر در پیشرفت شهر تهران و خدمتگذاری این نهاد به مردم ، در تمامی این مراسم ها از اعضای این شورا به وسیله اتوماسیون دعوت به عمل می آید .

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر را جدای از مدیریت شهری نمی دانیم ادامه می دهد : « رابطه خوب و منطقی و صمیمی میان شورای شهر و شهرداری تهران وجود دارد و این دو مکمل یکدیگرند . همکاری نزدیک، شانه به شانه و تعاملی در اوج است و در تمام برنامه ها اعضای شورای شهر دعوت اند . چرا که مهره های اصلی خدمت به فضای شهر و شهرداری هستند . »

مشخصه های فنی تونل امیرکبیر

این تونل مجهز به 58 دوربین جریان ترافیکی برای کنترل وضع ترافیک در داخل تونل ، 9 راه خروجی اضطراری ، مسیر ویژه امداد و مخازن آب ویژه عملیات آتش نشانی می باشد .

محمد باقر قالیباف اعلام کرد : کارکرد اصلی این تونل کاهش بار ترافیک از محدوده بازار و منطقه مرکزی شهر به بیرون از این محدوده است . بنابراین از شهروندان درخواست می کنیم برای ورود به بازار ا اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند .

همچنین به زودی ادامه تونل جنوبی به خیابان کرمان نیز در دست طراحی است . بنابراین اگر عقب نشینی خیابان انجام شود ، در آینده نزدیک دسترسی این تونل به اتوبان آهنگ نیز برقرار می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.